סיפורי תל אביב - עופרים
חג הפסחא שבת האור
10 ביולי 2016
השיטפון במדבר
10 ביולי 2016

סיפורי תל אביב

העיר תל אביב חוגגת 100 שנים. כמעט לכל אחד יש סיפור הקשור לתל אביב. גם לי כמדריך טיולים יש סיפור אישי הקשור לתל אביב-“הבית ברחוב פרוג”.
באיזור כיכר דיזינגוף גרים רבים מחולמי תל אביב המגיעים לעיר הגדולה אחרי הצבא ומתחילים את החיים. גם אני רווק בן 28 שרצה להכיר בחורות, הימים ימי שנות ה-90 ואני עסוק במרץ בפגישות עיוורות ,פגשתי מישהי נחמדה שגרה ברחוב פרישמן וגם ברחוב גורדון ואפילו ברחוב דרוינוב. הכרתי את כל “אבות הציונות” אבל כולן זרקו אותי. ואז הגעתי לפגישה עיוורת עם דורית מרחוב פרוג נפגשנו בכניסה לבניין והמשכנו לבית קפה. פגישה ראשונה הובילה לשנייה ולשלישית אח”כ עליתי אליה הביתה ,רחוב פרוג 24 קומה שלישית ללא מעלית. דורית סיפרה לי שזאת דירה מיוחדת, גרות בה 3 שותפות בשלושה חדרים והשותפות עוזבות כשהן מתחתנות בד”כ נגמר החוזה ויש חתונה.
הקשר עם דורית נמשך מספר שבועות בילינו בדירה ואצל דורית בחדר ואז באופן מפתיע הקשר הסתיים.
המשכתי בחיי הרווקות ואפילו פתחתי חברת טיולים לפנויים פנויות. באחד הטיולים פגשתי את עינת מורה נחמדה מתל אביב. קבענו שניפגש יומיים אחרי הטיול בכיכר דיזינגוף ,המשכנו לבית קפה “בר כוכבא” בסוף הפגישה עינת ביקשה ממני שאלווה אותה הביתה כי השעה מאוחרת. בדרך היא סיפרה לי שהיא גרה בדירה מיוחדת עם עוד 2 שותפות שכל שותפה רווקה שגרה שם עד היום התחתנה. ירדנו מכיכר דיזינגוף דרך קולנוע רב חן לכיוון רחוב פרוג הלכנו לאורך הרחוב והכל ניראה לי מוכר ממש דז’ה- וו.
עצרנו ליד בית מס’ 24 “רוצה לעלות אלי?” עינת שאלה ואני אמרתי שכן. עלינו במדרגות ולא תאמינו לקומה שלישית. נכנסנו לחדר שלה שהיה לי מוכר, שאלתי אותה אם היא יודעת מי גרה כאן לפניה והיא אמרה בחורה בשם דורית לפני שנה היא התחתנה ואני נכנסתי במקומה.צחקתי…
שנה לאחר מכן החדר בדירה ברוחב פרוג התפנה שוב…
עינת היום היא אשתי ואם בנותיי ואני בטוח שהמזל ממשיך ללוות את הדירה המיוחדת הזאת.
בכל סיור שלי בתל אביב אני עוצר ע”י הבניין וממליץ לרווקות בקבוצה להשכיר חדר בדירה “המכושפת”

כתב: עופר בן דוד מורה דרך ומנהל את עופרים טיולים