סוד הפרי המבריא - הזית - עופרים
השיטפון במדבר
10 ביולי 2016
סלובניה-קניון וינטגאר-מאמר
11 ביולי 2016

סוד הפרי המבריא

בילדותינו גדלנו על אגדת פרח לב הזהב הגדל בסוף העולם ולאחר מסע מפרך מגיעים אליו והוא תרופת הפלא. מאז ומתמיד חלם האדם על תרופת פלא מושלמת שתרפא כל מחלה ותשאיר אותו צעיר לנצח. האלכימאים עבדו על המרקחת הנכונה במשך מאות שנים ולא מצאו תשובה.כיום בעידן החדש המבחר הוא אדיר צמחי מרפא מסין, צמחים מיוחדים היישר מיערות בגשם, המדפים בחנויות הטבע מלאים במרקחות מופלאות המגיעות מקצווי תבל. אנו קונים ובולעים ויטמינים משקיעים ממון רב במוצרי קוסמטיקה מתקדמים והכל על מנת לתחזק את גופנו ולהישאר צעירים ובריאים. אנו חיים בחברה המקדשת את המראה הצעיר. והנה ממש אצלנו בחצר נמצא פרי הפלאים היכול להשאיר אותנו צעירים ובריאים הוא עומד לו נשכח בקרן זווית אולי בגלל שהוא זמין ונפוץ כל כך?
אנו מדברים על הזית פרי הקסמים האולטימטיבי.
כדי להראות צעירים יותר מלכים נמשחו בשמן זית,מה שטוב למלכים טוב גם לנו.בסוף חודש אוקטובר נפתחת עונת המסיק,אנשי האדמה יוצאים להפנינג משפחתי אל כרמי הזיתים כדי למסוק, כרמי הגליל מתמלאים והומים בבני משפחה. על פני האדמה נפרסים בדים ובעזרת מקלות דקים מכים את העץ והפרי הבשל נופל, הוא נאסף בשקים גדולים ומובל על הטרקטור אל בית הבד, ההמולה שם גדולה כל משפחה בתורה מרוקנת את השקים למשפך גדול וכעבור דקות אחדות יוצא “הזהב הירוק” הוא נאסף בפחים גדולים וכל המשפחה חוזרת הביתה לחגוג.כך היה תמיד וכך יהיה כבר 6000 שנה החל מהתקופה הכלכוליתית משתמש האדם “בזהב הירוק”. בתקופות הקדומות שימש השמן למאור וכמובן סיפק את השומן במזונו של האדם כמו שנאמר “דגן תירוש ויצהר” .
לפרי המופלא ושמנו תכונות בריאותיות רבות הנה כמה מהן:
הפרי– משמש למאכל בצורות שונות ,כבישה,ייבוש,שליקה ובישול.
גלעיני הזית שמשו להקלה על כאבי שיניים ,אוספים זיתי בוסר קולים את הגלעינים באש ומניחים של השיניים הכואבות.
עלים וענפים– מענפי הזית קלעו בעבר סלים וכיום ברפואה המודרנית מהעלים מכינים תרופה המורידה לחץ דם בגוף.
שמן הזית– זוהי התרופה לכל מחלה השימושים ידועים ברפואה העממית ומקבלים אישור במחקרים מדעיים. לפי הרפואה העממית השמן מצמיח שיער בראש ,מחזק אותו וגם מסיר קשקשים. השמן טוב לבעיות מעיים,מקל על כאבי בטן וצרבות ואפילו הורג תולעי מעיים.
טפטוף שמן לתוך העין מרפא דלקות עיניים. שמן הזית בשימוש חיצוני מרפא בעיות בעור.בטכניון בחיפה מתבצעים מחקרים ע”י פרופסור מיכאל אבירם שהוכיח ששימוש בשמן זית באופן קבוע מונע התקפי לב וסרטן, החומר הפעיל הוא חומצה אולאית המונעת את צבירת הכולסטרול הרע בגוף.
בנוסף נמצא כי בשמן הזית נמצאים חומרים המכונים פוליפנולים ולהן תכונות מעכבות חמצון(אנטי אוקסידנטים)אם עוררנו את סקרנותכם ואתם רוצים לדעת עוד,רוצים לראות את המסיק ולטעום את שמן הזית שזה עתה יצא מבית הבד …..
אתם מוזמנים לבוא איתנו לגליל למסע קסום בעקבות המסיק ושמן הזית,לפגוש את פרץ מאבטליון ואת סבתא ג’מילה יזמת אנרגטית צעירה בת 78 שהסבון משמן הזית אותו היא מייצרת נמכר בבתי הטבע בגרמניה.
בואו גם אתם לקחת חלק בפסטיבל הזית….
עופר בן דוד -מדריך טיולים