מלטה של פסטיבלים, קרנבלים וחגיגות - עופרים
טיול יין בעיר היין
7 בנובמבר 2017
טיול לשבת: נחל זוהר 25.11.17 גילאי 38-58
11 בנובמבר 2017

מלטה של פסטיבלים, קרנבלים וחגיגות

מלטה אי קטן בלב הים התיכון. כיום מלטה היא מדינה עצמאית השייכת לאיחוד האירופי. המטבע במלטה הוא יורו. למלטה יש טיסות ישירות מישראל. המחירים אטרקטיביים מאוד ושווה לטוס למלטה. חופשה במלטה אפשרית לכל אורך השנה. בקיץ חופי הים מלאים בתיירים, ומזג האוויר כמו בישראל (גם באביב ואפילו בחורף מומלץ להגיע למלטה. התאריכים החמים הם לפני חג המולד).

IMG_0445 IMG_0302

עיר הבירה- ולטה והחופים סביבה מהווה את לב אזור הבילויים. במלונות המפוארים יש בתי קזינו, ברחובות יש פאבים מועדונים ומסעדות. לכן מלטה מתאימה מאוד לטיולי הכרויות טיולי סינגלס וטיולים לפנויים ופנויות.

IMG_0652IMG_0353

במלטה תמיד מחפשים סיבה למסיבה. תמיד יהיה חג, יום קדוש או פסטיבל. יש זמנים בהם החגיגות גדולות יותר וממוסדות יותר. כמו בסילוסטר ובפסטיבל המסכות.

אחד התאריכים המומלצים הוא בתחילת דצמבר – אז מתחילות ההכנות לחג המולד החל ב- 24.12. חג המולד מהווה את שיא החגיגות. ברחובות תאורה מיוחדת, המסעדות פתוחות, וכמובן שווקי חג המולד כמו בכל אירופה.

תאריך נוסף ומומלץ במיוחד הוא 15.2, אז מתקיים קרנבל המסכות. באירופה מוכרים הרבה קרנבלים  בתאריך זה. המפורסם ביותר הוא פסטיבל המסכות בונציה .הפסטיבל נערך כתזכורת לכך שהאביב כבר קרוב, ונועד לציין את המעבר מהחורף לאביב.

IMG_0407 IMG_0402

הפסטיבל בימי הבינים שימוש כהזדמנות לבני המעמדות השונות להתערבב אלו באלו.

מקור המילה קרנבל בדת הנוצרית. פירוש המילה “קרנבל” סילוק הבשר. באירופה נהגו הנוצרים הקתולים להתנזר מבשר במשך 40 יום לפני חג הפסחא, כהזדהות עם סבלו של ישו. לפני הפסקת אכילת הבשר התקיימו חגיגות זלילה וחטאים.

גם בימינו במלטה הקרנבל הוא שילוב של זלילה ובילויים. במשך מספר ימים כל הבירה ולטה הופכת בלילה לרחבת ריקודים ענקית. ברחובות הראשיים עוברת תערוכה עם משאיות ענק, כמו הקרנבל בברזיל. לקרנבל במלטה מתכוננים מספר חודשים, בונים בובות ענק, מכינים תחפושות, וברגע אחד כמו הר געש, השמחה מתפרצת. אלפי אנשים ברחובות והמחזה מרהיב.

בכל שנה אנו טסים בעופרים לקרנבל במלטה. אנחנו מגיעים לשם בטיול מאורגן, יום לפני הכריסטמס. עם עופרים מטיילים ורואים עולם. בקבוצות שלנו מטיילים פנויים ופנויות גרושים וגרושות והטיול הוא גם הזדמנות להכיר.

אז למה אתם מחכים? מלטה מזמינה אתכם לבוא, לבקר, להכיר ולהתאהב.

 IMG_0176 IMG_0415