לטייל בדרום אפריקה פרק ראשון - עופרים
טיול קרנבלים במלטה 6-13.2.18
8 בינואר 2018
אוכל בדרום אפריקה
11 בינואר 2018

 

לטייל בדרום אפריקה פרק ראשון

בעקבות טיול לדרום אפריקה של קבוצת עופרים בתאריך 27.12.17-4.1.18

בטיול שלנו טסנו בטיסה ישירה של אל על ליוהנסבורג. מיוהנסבורג טסנו בטיסת המשך בחברה מקומית בשם מנגו לפורט אליזבט.

הדבר הראשון והבסיסי שצריך הוא כמובן כסף דרום אפריקאי

המטבע נקרא ראנד. מהניסיון שלנו מומלץ להחליף מטבעות בארץ. על 100$ מקבלים 1,300 ראנד. מומלץ להחליף כ- 400$.

בדרום אפריקה בדרך כלל מקבלים 1000 ראנד לכל 100$. בחנויות change יש בדרך כלל עמלה קבועה של 140 ראנד, לכן אם מחליפים שם כסף, עדיף להחליף סכומים גדולים, לפחות 200$. (תמונה 017 יום 1). אחרי שהחלפנו כסף אפשר לצאת לדרך.

דרום אפריקה למרבה ההפתעה היא מדינה שמזכירה את אירופה מנקודת מבט תיירותית ולא את אפריקה.

שדות תעופה

שדות התעופה גדולים מאוד. השירות בשדה התעופה מהיר ויעיל, אין צורך למלא שום טופס כמו בארצות אפריקאיות אחרות.

דרום אפריקה מרושתת בשדות תעופה. שדות התעופה גדולים ונוחים פזורים בכל רחבי דרום אפריקה. (דרום אפריקה גדולה פי 50 ממדינת ישראל). השדה הגדול ביותר נמצא ביוהנסבורג, אליו מגיעות טיסות מכל העולם. בתוך השדה כמו בישראל במרחק הליכה נמצא טרמינל ענק לטיסות פנים. הכל מאוד ידידותי ומשולט. קל מאוד להסתדר וכולם דוברי אנגלית.

רושם ראשוני

הרושם הראשוני הוא שהגעת לאירופה או ארה”ב. בדרום אפריקה באזורים התיירותיים הרחובות נקיים. בערים הגדולות יש רבי קומות כשיוצאים מהערים יש הרבה עיירות עם וילות טובלות בירוק.

יש הבדל בולט בין הערים בהם חיים הלבנים לבין העירות בהן גרים השחורים. עיירות השחורים נראות כמו מחנות פליטים. נהג האוטובוס שלנו אמר בציניות שאם אתה נכנס בטעות לעיירה כזו, (ריקרדו הנהג שלנו גר עם משפחתו בעיירה כזו ) אתה יוצא משם רק עם תחתונים. חשוב להבין יש הרבה חיוכים אבל יש בעיות ביטחון בדרום אפריקה, וצריך להקשיב למקומיים ולשאול איפה אפשר להסתובב ובאיזה שעות. אם נזהרים ומקשיבים להנחיות אין בעיות.

מזג אוויר

מומלץ לטייל בדרום אפריקה בקיץ. מנובמבר עד מרץ העונה המומלצת דצמבר ינואר. בסוף דצמבר ותחילת ינואר יש את חופשת החגים וכל הכבישים ושדות התעופה עמוסים בהמוני מטיילים.

נהיגה בדרום אפריקה

נוהגים בצד ימין. יש כבישים מעולים מ- 2 מסלולים ועד אוטוסטרדות של 8 מסלולים. השילוט באנגלית ברור ומאוד נוח. יש תחבורה ציבורית, אוטובוסים, רכבות, ואפשר להגיע ממקום למקום במהירות.

תרבות הנהיגה בדרום אפריקה בעייתית. רמזור אדום הוא המלצה בלבד, וגם אם אתה חוצה מעבר חציה יכול להגיע רכב בלי להתחשב בהולכי הרגל.

קניונים

בערים הגדולות יוהנסבורג וקייפטאון יש מרכזי קניות ענקיים, המשתרעים על אלפי מטרים מרובעים עם מיטב המוצרים מכל העולם.

יש גם מרכזי בילוי קטנים יותר. הכינוי שלהם water front. בכל מרכז כזה יש מזרקות, אגם מים קטן, וסביבו חנויות ומסעדות מכל הסוגים.

דרום אפריקה מתייבשת – דצמבר 2017

כמו בישראל, באזורים שטיילנו בדרום אפריקה יש בצורת. הכול נראה ירוק, יש שפע של מים בברזים. כשנוסעים בכבישים רואים נהרות שנשפכים לים, אבל כמות המים בהם מועטה.

בדרום אפריקה מפרסמים כל הזמן ומדגישים את הצורך לחסוך במים. בפורט אליזבט מגבילים כל אדם ל- 10 ליטר ליום. מי שעובר את המכסה היומית משלם מחיר גבוה על המים שבזבז.

בכל עיר יש שלטים שמזכירים לנו לחסוך במים. בכל שלט יש מספר טלפון ובו מתבקשים לדווח על כל דליפה.

אפילו בחדר במלון מבקשים לחסוך במים. בין היתר מבקשים מאורחי המלון לעשות מקלחות קצרות. באמבטיה אין מכסים כדי שאי אפשר יהיה למלא אותם במים. שאומרים חבל על כל טיפה.

כתב צילם ונהנה מכל רגע עופר בן דוד 12.17