טיפים למטיילים בסיציליה - עופרים
מלטה חלום לים התיכון
9 ביולי 2016
לצאת לדייט עם סרי…
9 ביולי 2016

טיפים למטיילים בסיצליה 

אוכל בסיציליה350
האוכל בסיציליה מגוון מאוד , המאכלים הנפוצים והמומלצים ביותר הינם , פיצה ופסטה. יש מגוון סוגים של פסטה , מומלץ במיוחד – פסטה אלה סרצה , פסטה עם סרדינים – מאכל מקומי -פסטה המבושלת יחד עם סרדינים טעים מאוד.
הפיצה – הפיצה בסיציליה דקה ועליה הרבה גבינה , את הפיצה בדר”כ מכינים במקום . הפיצה המומלצת הינה – פיצה עם אנצ’ובי.
לחם –בסיציליה כמו בישראל קיימים מס’ רב של חנויות לחם וסוגי לחמים, הלחם המקומי הוא מעוגל וממולץ ביותר , עשוי מחיטת דורום מקומית צבעו הפנימי צהוב וטעים מאוד לאכילה.

משקאות בסיציליה

בסיציליה כמו באיטליה המשקה – אספרסו הוא המלך ומחירו יורו אחד, יש מגוון סוגים וטעמים .
בבתי הקפה ניתן לשבת על קפה כמה שעות. מומלץ להזמין espresso longo .

424
עוד משקה שהסיצילאנים אוהבים הוא האפרול שפריץ – זהו יין מוגז בטעם מתקתק וצבעו כתום בהיר מוגש עם קרח ופלח פרי הדר(מורכב מ11% אלכוהול וטעמו עדין), האפרול הינו המשקה הנפוץ ביותר וחובה לטעום אותו , מחירו נע בין 5 ל 8 יורו תלוי איפה יושבים.

לימונצ’לו
אחד הליקרים הנפוצים בסיציליה נקרא הלימונצ’לו . (הסיציאלנים מגדלים מגוון זנים של לימונים )
הליקר מיוצר מקליפות לימונים בתוספת אלכוהול ומים. ריכוזי האלכוהול בבקבוקים הנמכרים בסיציליה משתנים מ- 11% עד 36% . מומלץ לשתות את הלימוצ’לו קר מאוד עם קרח ובתוספת מים קרים , הסיציאלים שותים אותו אחרי הארוחה.
מחיר בקבוק לימוצ’לו בסיצליה נע בין 5 יורו ל 15 יורו , בפאבים כוס לימונצ’לו לתייר נמכר ב 4 יורו.

קניות 
סיציליה הינו אי מרהיבה ביופיו . המחירים זהים לאיטליה , מומלץ להגיע בסוף עונה , באמצע אוגוסט יש הנחות של עד 70% בקניונים ובהחלט ניתן למצוא מציאות.
היין בסיציליה הינו סמל מוכר לכל ומשובח בטעמו ,נמכר בסופר כ- 10 יורו.
סיציליה מאופיינת במוטיב אומנותי – הקרמיקה : ספלים קערות ועוד שאותם נמצא בכל עיירה- בשווקים ובמרכזי הקניות, ניתן להתמקח על מחירי פרטי הקרמיקה עד 10% לא יותר.
מול שדה התעופה בעיר קטניה ממוקם מרכז קניות ענק , קניון גדול ומרשים עם עשרות חניות .
בצמוד לקניון ישנה חנות אביזרי ספורט של חברת dectlon , מוצרים איכותיים מאוד ואם קצת זמן וסבלנות ניתן למצוא מציאות. דוג’ : סוודר פליז ב- 8 יורו, דגמ”ח לטיולים ב- 10 יורו.
סרטים מומלצים : סינמה פרדיסו וכמובן הסנדק שצולמו בסיציליה , מומלץ לבקר בעיירה סבוקה שם צולמה סצנת החתונה בסרט הסנדק ולבקר בכנסייה ולשתות יין בבר של ויטלי.

נכתב באוגוסט 2014

403