זנטה (עיר הבירה של האי זקינטוס) - עופרים
טיול באי זקינטוס
29 באוגוסט 2018
לילה בחוף לאגאנס (laganas)
29 באוגוסט 2018

זנטה (עיר הבירה של האי זקינטוס)

העיר הגדולה באי היא העיר זנטה. מרכז החיים באי רוב תושבי האי גרים בה או בסביבותיה. העיר מספקת את רוב העבודה לארוך השנה. יש בעיר נמל גדול .מהנמל יוצאים לסיורי שייט מסביב לאי, יש סיורים קצרים ויש סיורים ארוכים. לנמל מגיעות בקיץ אוניות תיירות מאיטליה. הנמל למעשה החיבור של האי ליבשת-ליוון. העיר הגדולה אולימפיה במרחק שעה הפלגה מהאי ועוד שעה נסיעה. האי מחובר לעוד איים סביבו. שדה התעופה קרוב מאוד לעיר. העיר בנוייה על רכס ההר למטה הנמל בצמוד אליו טיילת ארוכה עם חנויות טברנות ובתי מלון.

לעיר 2 כנסיות בולטות וגדולות. כנסיית אגיוס דיוניסוס (Agios Dionisios Church)  וכנסיה גדולה יותר סביבה נמצאת כיכר גדולה. מאחורי הטיילת יש רחוב חנויות בסגנון איטלקי הנקרא רחוב אלכסנדר הגדול, זהו מדרחוב עם מאות חנויות קטנות בעונת התיירות בשעות הערב אין מקום לזוז.

המאכל המקומי בבתי הקפה היא סופגניות קטנות לוקומדס (Loukoumades )שעליהם מזליפים דבש יש אופציה גם לשוקולד. חובה לטעום את הסופגניות. מומלץ לשבת באחת מהטברנות, לשתות כוס אוזו , להקשיב למוזיקה יוונית מול הספינות ולהרגיש את יוון האמיתית.

האיזור הגבוה של העיר נקרא בוכאלי (Bochali) שם גרים התושבים העשירים יותר של העיר. מאיזור בוכאלי יש תצפית על כל העיר וגם על מפרץ לאגאנס. במקום יש כנסייה, בתי קפה ושרידים של מבצר עתיק. בלילה האיזור של בוכאלי מואר כולו ובולט מכל מקום.

אנחנו נסענו לזנטה במונית בשעות הערב. את המונית הזמנו דרך המלון המחיר קבוע 15 יורו לכיוון.

בחזור בסביבות 11:00 בלילה לא היו מוניות. צמוד לכיכר המרכזית יש תחנת מוניות ותור ארוך. צריך לחכות עד שמגיעה מונית שלוקחת אותך חזרה ללגאנס.

כתב עופר בן דוד בעקבות טיול לזקינטוס 08.18