זלצבורג יפיפייה אירופית - עופרים
טיול מאורגן לבולגריה 1
16 במאי 2016
מלטה חלום לים התיכון
9 ביולי 2016

זלצבורג יפיפיה אירופית

העיר זלצבורג היא העיר הרביעית בגודלה באוסטריה, חיים בה קרוב ל-150,000 תושבים. השם זלצבורג פירושו ” מבצר המלח” מאחר ובעיר וסביבותיה יש מכרות מלח רבים. העיר יכולה לשמש כבסיס יציאה לטיולים בחבל טירול היא ממוקמת 300 ק”מ מוינה ו 150 ק”מ ממינכן.
את טיול שלנו בזלצבורג התחלנו בגני מירבל, גנים מרשימים ביופיים וסמוכים לארמון מיראבל .בגנים נמצאים תמיד פסלים אנושיים של מוצרט שמכניסים אותנו לאווירת ימי הביניים. מהגנים בהם צולמו קטעים מהסרט צלילי המוסיקה המשכנו לגשר המנעולים. הגשר ממוקם על נהר הזלצאך החוצה את העיר. בעבר הנהר היה הגבול של העיר וכיום העיר בנוייה על שתי הגדות שלו. הגשר מקום מומלץ לאוהבים. יש עליו עשרות אלפי מנעולים, כל זוג מאוהב מגיע עם מנעול סוגר אותו וזורק את המפתח למים.

העיר העתיקה
החלק העתיק של זלצבורג בנוי  בסגנון הבארוק הרבה סמטאות הרבה חנויות ובתי קפה.
המומלצים של זלצבורג : שוקולד מוצרט וקינוח בשם זלצבורג נוקרל. שוקולד מוצרט מקורי עולה יורו אחד לכדור והעטיפה שלו כחולה. וולפנג אמדאוס מוצרט נולד בזלצבורג. מומלץ לבקר בבית בו נולד. הבית ממוקם בין סמטאות העיר העתיקה ומשמש מוזיאון.
הקינוח של העיר נקרא זלצבורג נוקרל צורתו כשלוש פסגות הרים מזכיר את פסגות הרי האלפים המקיפים את העיר. הנוקלר עשוי מקציפת ביצים ועליו מפוזר סוכר.
2

מצודת זלצבורג
מעל העיר העתיקה נשקפת למרחוק מצודת זלצבורג. בנייתה של המצודה החל במאה ה- 11 היא נחשבת בלתי ניתנת לכיבוש, אל המצודה אפשר לעלות ברגל או ברכבת פוניקולר בה מומלץ לעלות. מלמעלה תצפית עוצרת נשימה על העיר זלצבורג ונהר הזלצאך. במתחם יש מסעדות ומוזיאון המתאר את החיים בימי הבייניים. כשיורדים לא לשכוח לקחת שקיק מלח מזכרת מהעיר שהיא מבצר מלח מיוחד במינו.

בעיר זלצבורג כ-50 מוזאונים וגלריות ,שווקים ,כיכרות ופסלי חוצות. בחודשים יולי-אוגוסט מתקיים פסטיבל מוזיקה.3
אפשר לבקר בעיר לאורך כל השנה. בחורף קר ומושלג, בקיץ נעים.