אוכל בדרום אפריקה - עופרים
לטייל בדרום אפריקה פרק ראשון
9 בינואר 2018
מה שותים בדרום אפריקה ?
11 בינואר 2018


אוכל בדרום אפריקה

לפני הנסיעה לדרום אפריקה ימליץ משרד הבריאות להתחסן כי מאוד “מסוכן” שם.

אנחנו טיילנו באזורים תיירותיים מאוד, נסענו לארכה של דרך הגנים כ- 1000 ק”מ בין פורט אליזבט לקייפטאון. זה כמובן רק חלק קטן מדרום אפריקה. באזורים שטיילנו הכול אירופאי ברמה גבוהה מאוד. בכל עיירה בתחנות דלק יש אוכל מעולה ובשפע. המחירים זולים מאוד ביחס לישראל.

ארוחה מלאה במקדונלדס עולה 50 ראנד, כ- 20 ₪.

בכל מקום יש מגוון גדול של מסעדות. הטיול שלנו התמקד בחופים, ולכן מסעדות הדגל היו של דגים ופירות ים.

בתמונה מנת דג מקומי בעיירה סימון בקרבת קייפטאון

הדרום אפריקאים ידועים מאוד במנות הבשר. יש מגוון סוגי בשרים, קודם כל בשר בקר. במרחבים העצומים של דרום אפריקה יש שפע של מרעה לפרות. בכל מקום רואים את הדרום אפריקאים עושים על האש.

בנוסף לבשר הפרה יש כמובן בשר חזיר. הדרום אפריקאים אוהבים לאכול גם את בשר היען. היען עוף כשר ומגדלים אותו בחוות ענקיות לצורך בשר, נוצות, וכמובן שימוש בעור. הדרום אפריקאים אלופים בהכנת בשר היען והמנה טעימה מאוד וחובה לטעום.

בנוסף יש גם “בשר צייד”. בשר של זברות ,קודו ,אימפלה ובעצם כל מה שהולך על ארבע. הדרום אפריקאים אוכלים בשר בלי הפסקה. הדרום אפריקאים אוהבים גם לאכול ממרחים, מה שאצלנו מוכר כפטה אווז. בדרום אפריקה יש ממרח מכל בעל חיים, כמו למשל פטה תנין, יען, זברה ועוד כיד הדמיון.

גבינות בדרום אפריקה

גבינות – דרום אפריקה היא גן עדן לאוהבי גבינות. במדינה פזורות אלפי חוות המייצרות ממגוון גבינות מכל הסוגים והטעמים. גם בבית המלון בארוחת הבוקר אתה מוקף בעשרות סוגי גבינות, יוגורטים ומוצרי חלב מכל סוג. הטעמים גורמים לך לאכול בלי הפסקה. אם אתה נוסע לדרום אפריקה ומתכוון רק לטעום מכל סוגי האוכל, אני ממליץ לך להתחיל את הדיאטה כבר בארץ כי בטיול עולים במשקל לפחות ב- 3 ק”ג.

כתב וצילם ועלה במשקל עופר בן דוד בטיול לדרום אפריקה 12.17