תובנות על זוגיות בעקבות ההצגה חשמל - עופרים

תובנות על זוגיות בעקבות ההצגה חשמל

טיול לתאילנד 23.1-5.2.18
6 בדצמבר 2017
לטייל בעקבות חגי האור בחודש דצמבר
15 בדצמבר 2017

תובנות על זוגיות בעקבות ההצגה חשמל

ב 7-9.12.17 יצאנו לנופש באילת – סוף שבוע של הכרויות, המיועד לאוכלוסיית הפנויים פנויות (רווקים/ות וגרושים/ות). במוקד הסופ”ש עמדה ההצגה “חשמל”. בהצגה משחקים רונית ואייל, אשר מביאים את סיפורם האישי – על זוגיות בין שני אנשים בפרק ב’ של חייהם. זוגיות אשר החלה במפגש אינטרנטי, שהוביל לרומן סוער וזוגיות. כאשר הכירו אייל גר במיאמי, גרוש עם ילד בן 7, ורונית גרושה תל אביבית עם ילד שמתגייס לצבא. כיום הם חיים יחד עם ילדיהם בתל אביב.

למחרת ההצגה התקיים מפגש אישי בגובה העיניים בין השחקנים רונית ואייל ובין הנופשים – פנויים פנויות אשר מחפשים אהבה. במפגש תכנן אייל הרצאה הכוללת תובנות על זוגיות, אך בהתאם לדינמיקה שהתפתחה המפגש הלך למקום אחר.

כצופים בהצגה וכמשתתפים במפגש שלאחריה חווינו חוויה יוצאת דופן בגובה העיניים בפתיחות מטורפת. ראינו יחד איך נבנה קשר אשר הזכיר לי את סיפורי החתונה מהטיולים שלי.

אייל ורונית נפגשו כשהיו מוכנים להיפגש. כל אחד מהם היה חייב לעבור דרך ארוכה. כמו שאמרה רונית “בתחום המקצועי הצלחתי מאוד. שני תארים, תערוכות ציור בעולם ועוד. בתחום הזוגיות הייתי כישלון מוחלט. עברתי ממערכת יחסים אחת לשנייה. התחתנתי והתגרשתי. עברתי מקשר לקשר, ותמיד הסיום היה כישלון ואכזבה. עד שהחלטתי להיות לבד, ומתוך הלבד וההכרות עם עצמי צמחתי לכיוון חדש של זוגיות.”

אייל עשה מסלול דומה. בסיום הצבא טס לארה”ב. חי את החיים הטובים והצליח מאוד בקריירה. גם הוא התחתן עם האישה הלא נכונה, ומצא את עצמו עם ילד בן 7 לבד וללא הכנסה יציבה ומסלול חיים יציב.

אם אייל ורונית היו נפגשים קודם לא היה חיבור. על פי רונית, הדבר שחיבר ביניהם היה קודם כל ההבנה שאייל והיא חולקים סט ערכים זהה.

 איך מוצאים סט ערכים משותף בין שני אנשים זרים?

העצה של רונית – תתכתבו לפני שאתם נפגשים. תתכתבו בווצאפ מספר ימים או אפילו יותר. אל תצפו לתשובה מיידית. לפעמים הצד השני פשוט עסוק באותו זמן. “אייל ענה לי רק לאחר יום. כשהוא לא ענה כל החששות שלי עלו. לאורך ההתכתבות למדתי להכיר אותו. הבנתי מי האיש וכשנפגשנו הרגשתי שאני פוגשת מישהו מוכר” – אומרת רונית. היא מדגישה את עניין ההתכתבות בווצאפ ללא שיחה טלפונית לתת ביטוי לעצמך נטו אפילו בלי להתרשם מהקול .

המסר של רונית ואייל לפנויים ופנויות הוא ללכת אחרי הלב ולא לפחד. “ללכת אחרי הלב” הכוונה היא ללכת גם על אנשים שלכאורה “לא מתאימים”. רונית רצתה בן זוג עם ילדים גדולים שגר בארץ, שיהיה פנוי רק אליה, ובפועל בחרה בבן זוג עם ילד צעיר שגר במיאמי .

אחרי שהניצוצות המאפיינים את תחילתו של קשר חולפים מתחילים החיים האמתיים. את הקשר צריך לתחזק. צריך לדעת “איך לריב” ולהיות מוכנים להכיל אחד את השני גם בזמנים קשים.

כמו שאומרת רונית – “גברים ונשים חושבים אחרת ומתנהלים אחרת. תנו הזדמנות, פתחו את הלב וצאו להכיר. אין חוקים לאהבה – ברגע שאתם מוכנים האחד מגיע.”

כתב עופר בן דוד מורה דרך ומארגן טיולי פנויים פנויות .

קטע מתוך ההצגה “חשמל”