מה שותים בדרום אפריקה ? - עופרים
אוכל בדרום אפריקה
11 בינואר 2018
איזה קינוחים וחטיפים יש בדרום אפריקה?
12 בינואר 2018

מה שותים בדרום אפריקה ?

יין

בדרום אפריקה המציאו את המושג “דרך היין”. נסענו לארכה של דרך היין. כ- 200 ק”מ של כרמי גפנים. לאורך הדרך יש מאות חוות בהן מגדלים את כל סוגי הגפנים. תרבות היין של דרום אפריקה מתקיימת כבר כ- 200 שנה. עיירות שלמות מתפרנסות אך ורק מגידול גפנים ליין והתעשיות הנלוות. בכל מספר קילומטר יש שלטים על יקבים ענקיים.

מגוון היינות והטעמים גדול מאוד, ונע על כל קשת המחירים.

בכל סופר מרקט אפשר למצוא יין. היינות של דרום אפריקה מיוצאים לכל העולם, ואפשר למצוא אותם גם בישראל.

בירה מקומית

בלגיה ידועה בעולם כבירת הבירות. להפתעתי בדרום אפריקה ראיתי עשרות סוגים של בירה מקומית. הבירה היתה נפוצה כבר בקרב המקומיים שהכינו אותה מדורה.

אנחנו שתינו את הבירה “הרגילה” שהיתה טעימה במיוחד.

משקה stoney

משקה הסטוני הוא סוג של בירה ללא אלכוהול עשויה מג’ינג’ר ומים. הסטוני שורף את הגרון. מאוד טעים ונפוץ באפריקה. שותים אותו בפחית או בבקבוק. הוא מיוצר ע”י חברת קוקה קולה, ושותים אותו בעיקר בדרום אפריקה וגם בטנזניה. אני מאוד אהבתי אותו.

משקה האמורלה

את האמורלה הכרתי בישראל. שתיתי אמורלה גם בזנזיבר. מקור האמורלה בדרום אפריקה.

אמורלה הוא ליקר שמנת המיוצר בחבל פלבורווה בדרום אפריקה. המשקה מיוצר מפירות עץ המרולה.

האגדות מספרות שהפילים הצעירים אוכלים את הפרי שנופל מהעץ לאדמה ושם תסס כמה ימים. הפילים הצעירים משתכרים, מאחר ועץ אחד יכול לתת כ- 500 ק”ג פרי. בתהליך היצור מתסיסים את הפרי, מישנים אותו בחביות מעץ אלון, ואז מערבבים את הנוזל עם שמנת. התוצאה משקה אלכוהולי טעים מאוד שמזכיר את האייריש קרים. בדיוטי פרי ביוהנסבורג נמכר בקבוק של ליטר ב- 150 ראנד,כ- 50 שקל. בחנויות בעיר בקבוק נמכר ב- צ100 רנד כ- 35 שקל.

כתב צילם וטעם והשתכר עופר בן דוד 12.17 עופרים טיולים.