לצאת לדייט עם סרי... - עופרים
טיפים למטיילים בסיציליה
9 ביולי 2016
ארמון בורמאו באיזולה בלה צפון איטליה
9 ביולי 2016

לצאת לדייט עם סרי….

נכתב באוקטובר 2013

היום בעולם הדייטינג הכל קורה מהר. מזהים מישהיא שנראית טוב וישר מסמסים “ערה?” אם כן יוצאים לדייט .כמובן שותים קפה או תה רצוי ב 5 שקלים ויאללה ממשיכים…

כאן אני עוצר ומזמין אתכם לדייט עם האי המבורך סרילנקה.
פעם כשיצאו לדייט שתו רק תה. באנגליה הדייט של שעה ארבע היה על בסיס יומי. האנגלים שתו תה אכלו עוגיות וחיכו ליום הבא.

מאיפה הגיעו התה והקפה לדייט?
אז התה והקפה בימי הפאר של האימפריה הבריטית מגיעים מציילון. ציילון האי המבורך שרוב תושביו סינהלים בודהיסטים והמיעוט תאמילי מוסלמי. האנגלים דואגים לשתול מטעי קפה בלב האי להביא 200,000 עובדים תאמילים שיתחזקו את המטעים.מחלה פוגעת במטעי הקפה והאנגלים שותלים את מטעי התה. וכך זוכה העולם בתה הציילוני.

אנחנו זוכים באפשרות לצאת לדייט עם ארץ מדהימה שחיים בה כיום 20 מליון תושבים. 4 מליון מתוכם תאמילים. בעבר נקראה ציילון והיום סרילנקה (האי המבורך)

סרילנקה קרובה להודו וצורת האי כדמעה קטנה. באי האקזוטי יש מגוון של תבלינים פירות טרופיים ובעלי חיים שאפשר לראות בכל מקום. 10% מכוח העבודה באי עוסק בגידול התה והתה משווק בכל העולם. מי שנושא בעיקר הנטל של קטיף עלי התה וטיפול בשיחים הם הנשים. הם נושאות על גבם את השקים הכבדים אותם הם ממלאות בעלי התה. התה עובר עיבוד ומגיע אלינו בצורות ובטעמים שונים.

מה רואים בסרילנקה ?
נגלה ארץ מופלאה עם נופים עוצרי נשימה.נבקר במטעי התה נפגוש את הנשים החרוצות, נטעם מהתבלינים המיוחדים שגדלים באי כמו קינמון ואגוז מוסקט נתפעל מהמקדשים נטפס לראשי ההרים ונרד לחופים קסומים נראה עולם שהזמן עצר בו מלכת ואנחנו אורחים לרגע בגן עדן אקזוטי.
לתמונות נוספות לחץ כאן

התמונות ממטעי התה צולמו על ידי ריקי כהן שטיילה איתנו בשנת 2012 בטיול לסרילנקה

כתב עופר בן דוד מורה דרך ומדריך טיולים מנהל את עופרים טיולים

002266