לטייל באי קוס - עופרים
פסטיבל המסכות בונציה (מאמר)
9 ביולי 2016
האם לחכות שזוגיות תבוא?
9 ביולי 2016

לטייל באי קוס

האי קוס ביון הוא אי אינטימי מאוד 2 אצבעות מבודרום-תורכיה אבל עולם אחר.

זה המקום לבטלה מתוקה ואם כבר אז רצוי במלון הכל כלול. האי קוס נחשב גן עדן לצעירים אבל אל רק! זה המקום לכל מי שמחפש חופשה רגועה בראש שקט.
באי קוס חיים כ-30,000 תושבים ,בעונת התיירות האי מלא ותוסס העונה מתחילה באמצע מרץ ומסתיימת בתחילת נובמבר.
תושבי האי הם ברובם נוצרים קתולים והאי קוס עתיר כנסיות . באי חופים רבים המלאים תיירים ופעילויות של ספורט ימי. את האי מעטר רכס הרים גבוה ששיאו 840 מ’ ובראשו כנסיה אליה אפשר להגיע ברגל בלבד.

באי מספר מוקדים המושכים אליהם תיירים : המוקד הראשון- החופים, המוקד השני הוא הכפר זאיה-בכפר בשעות הלילה יש טברנות ומופעים עם מוזיקה יוונית אותנטית וביום הרחוב הראשי של הכפר משמש כשוק עם מיטב תוצרת האי. המשקה הייחודי נקרא קלנדרה הוא מופיע בבקבוקים אדומים, מכינות אותו נשות הכפר והוא מורכב מקינמון וסוכר, יש למהול אותו במים והטעם מזכיר מי ורדים. בכפר מוכרים תבלינים רבים כגון שמן זית וסבונים. הנוף מהכפר הוא מדהים הכפר שוכן בגובה של כ-510 מ’ ובעצם שם מסתיים גם הכביש מי שרוצה להעפיל לגובה יכול לעלות ברגל.
המוקד התיירותי השלישי הוא העיר קוס- העיר והאי ידעו תהפוכות וכיבושים עברו כאן העותמנים, האיטלקים,הגרמנים והאנגלים כל אחד השאיר את חותמו. במרכז העיר יש מבצר ענק (מומלץ לבקר). מאחוריו באזור התיירותי נמצאים מלונות קטנים ,פאבים,מועדונים והרבה חנויות ומסעדות. בעיר מתגאים גם בהיסטוריה יש בה שרידי וילה רומאית משוחזרת עם עיטורי פרסקו וסטוקו וגולת הכותרת והסמל של העיר הוא העץ של היפוקרטס. היפוקרטס אבי הרפואה יליד העיר קוס. הוא למד אצל פיתגורס מתמטיקה אבל התקדם ועסק ברפואה.
הוא לימד את הרופאים הצעירים תחת עץ דולב עתיק לשם מגיעים עד היום כדי לראות את העץ ולזכות בבריאות. כ-5 ק”מ’ מהעיר יש מקדש ענק המיוחס לאל הרפואה אסקלפיוס ומכונה אסקלפיון.
באי קוס יש יקבים מדהימים יינות טעימים וגבינות. תושבי האי מתפרנסים מתיירות אבל לכל אחד יש גם חלקת אדמה בה הוא מגדל ירקות אותם הוא צורך.
ביקור בקוס הוא חוויה –שימו לב הזמן הוא זמן יוון לכולם יש זמן אף אחד לא ממהר. בשדה התעופה יש 2 פקידים למטוס שלם ובאי עובדים לאט. לנו הישראלים שרגילים לקצב אחר יש הזדמנות לקחת את החיים לאט , ליהנות מהאוכל המצוין ואם כבר אז במלון הכל כלול את כל האתרים אפשר לראות ביום אחד ובשאר הזמן לבלות בחופים הצבעוניים ולהשתכר מעשרות גווני הכחול של הים האגאי.
בואו בהמוניכם אל תשכחו להשאיר רושם טוב ולתת טיפ.
תחזרו הביתה עם חוויה אחרת של שקט יווני.
עופר בן דוד