חוויות מעיר דוד בעקבות טיול בתאריך 27/06/08 - עופרים
חוויות מטיול סליחות 24/09/09
10 ביולי 2016
טיולי בר מצוה
10 ביולי 2016

חוויות מעיר דוד

לטייל בעיר דוד בשבילי זאת חוויה מיוחדת, אבל לך תסביר לאנשים למה לבוא לעיר דוד בירושלים בחודש יולי…. בסוף הם באו קבוצה של אנשים לא צעירים שכבר ראו הכל והיו בניו יורק, במגדל פיזה, בפריס ובלונדון, ירושלמים וגם תל אביבים ואפילו מבאר שבע , ויתרו על הסידורים של יום שישי והגיעו.
מתחילים מבית הצופה התצפית מדהימה אני רואה את “דוד ובת שבע” ואפילו שלמה מגיע. נוגעים בהיסטוריה ויורדים ישר לארמון של דוד. פתאום המטיילים שמים לב שהם “עומדים באוויר” מסתכלים למטה ורואים שאנחנו על פלטת ברזל גדולה ופתאום אני שומע “וואו”… איזה יופי…איך זה… ממשיכים לשטח G רואים את קריית השלטון בעצם על פני השטח רק כמה אבנים אבל אנחנו מדברים על “הבולות” ורואים את השמות וכל גיבורי ספר ירמיהו מקבלים פנים והופכים לדמויות מציאותיות מאוד..
ממשיכים לרדת נכנסים דרך שער ברזל ל”פיר וורן” ומתחילים לרדת אל בטן האדמה ,נעים למטה אני מתחיל לרדת במדרגות כל הקבוצה אחרי …ואז אני שומע קריאות התפעלות “וואו” …פתאום אנשים קולטים , נופל האסימון אנחנו הולכים בתוך פרוייקט בנייה ייחודי מלפני 4000 שנה ועולות שאלות איך חצבו כזה דבר? מי חצב? למה? איזו עבודה מדהימה!
אנשים שהיו בהרבה מקומות בעולם מגלים על יד הבית תגלית מופלאה צריך להיות כדי להרגיש…
ולקינוח יום שישי נוסעים לעשות שוק … במחנה יהודה השוק הוא חגיגה של צבעים וטעמים. השוק הומה אדם הרבה תיירים וגם ירושלמים שמתארגנים לקראת השבת.
בואו לירושלים היא תפתיע אתכם , תרגש אתכם, עד שלא מנסים..אי אפשר להבין…
עופר בן דוד
מדריך טיולים ואוהב את ירושלים
27/06/08