חוויות מטיול סליחות 24/09/09 - עופרים
חוויות מטיול לצפון יוון וסלוניקי יוני 2011
10 ביולי 2016
חוויות מעיר דוד בעקבות טיול בתאריך 27/06/08
10 ביולי 2016

ההופעה הכי טובה בעיר

24/09/09 כולם מחכים לתאריך הזה. ליאונרד כהן יגיע לארץ 50,000 איש יהיו איתו . גם אני מחכה לתאריך הזה. יום חמישי בלילה חושך יורד קריר אנחנו כבר בסתיו, מתלבשים מתכוננים ויוצאים לדרך אם כולם בהופעה של ליאונרד כהן אצלנו בטוח יהיה שקט. רגע לפני כיפור אנחנו נוסעים לירושלים זאת אצלי מסורת אישית .
השעה 23:00 פקק תנועה ענקי בכניסה לירושלים לא יאומן אנחנו לא לבד, אוטובוסים מכוניות ,משפחות עם ילדים ומבוגרים כולם נוסעים לכותל. פתחנו בביקור בבית כנסת שם למדנו על הימים הנוראים שרנו את פיוטי הסליחות והמשכנו במסע הלילי. הרחובות שוקקי חיים הכבישים עמוסים ,שוטרים עייפים מכוונים את התנועה.
בשעה 03:00 לפנות בוקר אין מקום להחנות את האוטובוס. תמר הנהגת הורידה אותנו באמצע הכביש והתחלנו ללכת. בקבר דוד המוני מבקרים ,נרות דולקים והסברים. המשכנו דרך הרובע היהודי לכותל השעה 04:30 בכותל אוירה מחשמלת, את קולות השופר שומעים מרחוק , הרחבה הומה אדם הנשים הולכים לכיוון עזרת הנשים אין מקום לזוז. אני הולך לכותל לאבן הקבועה שלי מסביב תפילות בעשרות נוסחים. נוסח אשכנזי מימין וספרדי משמאל ,ניגון בוכרי לפני ומאחורי בכי מעורב בתפילה והכל עולה לשמיים אני מהופנט.
כל-כך הרבה רגש , כל-כך הרבה תפילות ואלפי אנשים מסביב . אני מלטף את האבנים שראו הכל ושמעו הכל. אני יוצא מהרחבה בין המניינים ואני שומע קול תפילת ילדים תפילה זכה בקולות דקים תפילה שיוצאת מהלב ומתערבבת עם שאר התפילות.
אדון הסליחות רחם עלינו כרחם אב על בנים. כל שנה אני מתרגש מחדש כל שנה אני מחכה מחדש לזמן הזה להופעה הכי טובה בעיר.מאת-עופר בן דוד
מורה דרך ומומחה לטיולים בארץ
מפעיל את עופרים טיולים מזה 10 שנים בדגש על טיולי פנויים פנויות וטיולים למטרות היכרות.