ואדי ניסנס חיפה בעקבות אוכל רחוב - עופרים
טיול לשבת: טיול למצדה 13.1.18 גילאי 40-58
23 בדצמבר 2017
טיול לשבת: הנרקיסים באים 20.1.18 גילאי 25-43
27 בדצמבר 2017

ואדי ניסנס חיפה בעקבות אוכל רחוב

אם אתם מחפשים חגיגה של אוכל, סעו לוואדי ניסנס בחיפה. כל השנה חגיגה של מסעדות ושוק ירקות בוואדי. אבל בשבתות של חודש דצמבר יש חגיגה אמתית, הוכל נראה אחרת. למי שמחפש אוכל רחוב זה המקום האולטימטיבי.

בכל שנה אנחנו בעופרים מטיילים בוואדי, נהנים מאווירת חג המולד, מחכים לתהלוכה של הצופים וגם לשפע האורות והקישוטים.

הדבר האמיתי נמצא מול העיניים. תושבי הוואדי מנער ועד זקן יוצאים לרחוב ושמים דוכני אוכל. את האוכל הם מכינים במטבח בבית ומוציאים אותו לרחוב. זאת הזדמנות לדבר עם האנשים, להרגיש את דופק החיים, ולאכול אוכל טעים ופשוט.

בין הדוכנים מסתתרים עשרות מאכלים בשלל צבעים. אני מציג כאן טעימה קטנה מהמגוון המטורף.

אחד המאכלים שהכי קל להכין בבית, והוא מתאים לימי החורף הקרים הוא הפול. אין כמו קערת פול במים חמים, כשמעל יש פטרוזיליה ירוקה. אוכלים את החלק הפנימי ומהר מאוד מרגישים תחושת שובע.

אם מחפשים עוד משהו חם ומתוק אז הכוכב של הוואדי הם הערמונים. בכל פינת רחוב אפשר לראות ערמונים על האש או בשמם המקומי קסטנה. על המנגל תמיד יהיו ערמונים וקומקום קפה שחור ומר שאי אפשר בלעדיו. טעם הערמונים מתקתק, כמובן שצריך לקלף את הקליפה. בתאבון

המאכל הבא שתפס אותי הוא סלט בורגול (טבולה). סלט הבורגול הוא חוויה אחרת. ההכנה היא פשוטה ומהירה. משרים בורגול במים למשך חצי שעה. מסננים ומעבירים לקערה ומוסיפים את הירקות הקצוצים והתבלינים. מוסיפים לו לימון ועלים ירוקים. קוצצים הכול יחד וקיבלנו מעדן מקומי טעים ובריא.

מלכת השוק לטעמי היא הפטאיר. כל משפחה מכינה אותה בצורה אחרת. בדרך כלל כמשולש או חצי סהר. בצק הפטאיר פשוט להכנה. סוד הטעם הוא במילוי. בדרך כלל המילוי נעשה מליקוט של צמחים ירוקים מהגינה או מהטבע. במילים אחרות, עלים שאוספים. בדרך כלל יש זעתר, חוביזה, והרבה נבטים (אנחנו בדצמבר). לתערובת העלים שקוצצים דק מוסיפים בצל, לימון ומלח. עוטפים הכל בבצק ואופים בטבון שנמצא בחצר הבית ,ומהטבון לדוכן. את הפטאיר אוכלים בבית. זה אוכל ביתי חורפי, ועבורנו התיירים זאת חוויה אחרת.

לקינוח צריך משהו מתוק – כנפה לבנונית.

בכל בית מכינים את הכנפה. ההשפעה היא צפונית אצלנו הכנפה הלבנונית היא סוג של גאווה מקומית. צבע הכנפה לבן. זמן ההכנה במחבת ביתי כ- 10 דקות, והכל יורד חם לדוכן. לנו נשאר ללקק את האצבעות.

אם רוצים עוד ממתק אז אני ממליץ על העוומה. העוומה הם “סופגניות” מקומיות. כדורים קטנים של בצק שמטוגנים בשמן עמוק, ואז מוטבלים בסירופ הכולל סוכר, מים, מיץ לימון, מי ורדים והל. עדיף להגיש חם. יוצא מתוק בטירוף, זהירות ממכר.

ניסיתי לתת כאן טעימה מכל הטוב שיש בוואדי בזמן החג של החגים. דילגתי על המאכלים המוכרים כמו עלי גפן ממולאים, כרוב ממולא, וכמובן פלפל שהוואדי מפורסם בו.

בואו לטייל איתי ותכירו עולמות חדשים, יהיה טעים

עופר בן דוד מורה דרך.