ארמון בורמאו באיזולה בלה צפון איטליה - עופרים

ארמון בורמאו באיזולה בלה צפון איטליה

לצאת לדייט עם סרי…
9 ביולי 2016
בריסל
9 ביולי 2016

ארמון בורמאו באיזולה בלה צפון איטליה

כאשר מטיילים באיטליה מחלקים אותה לפחות לשני אזורים. אזור צפון איטליה הינו אזור מרתק ומפתיע לתייר הישראלי ובו אלפי נקודות חן. אחת מפניני צפון איטליה היא העיירה סטרזה הציורית וארמון בורמאו באי איסולה בלה.
העיירה סטרזה שוכנת לחופו של אגם לאגו דה מג’ורה (אגם זה הוא השני בגודלו באיטליה היקפו 170 ק”מ ואורכו כ-54 ק”מ) מהעיירה אפשר לשוט בסירה לאי איסולה בלה.
צ’רלס דיקנס כתב על האי בשנת 1844 “כמה דימיוני ומדהים להיות באיסולה בלה, כולה יפהפיה”. האי כמו שני איים נוספים הוא רכושה של משפחת בורמאו משפחת אצולה איטלקית. המשפחה מוכרת כבר משנת 1406. בשנת 2004 נישאה צאצאית המשפחה הנסיכה לויניה בורמאו לתעשיין ג’ון אלקן נשיא פיאט.
קארלו השלישי (1586-1652) קרא לאי איסבלה היפה לכבודה של אשתו אותה אהב והעריץ. הבן ויטליאנו בורמאו התחיל לבנות את הארמון ב1632. במלון יש עשרות חדרים הוא בנוי כמו ספינה דימיונית. לאורך המאה ה-17 עיצבו אותה טובי האדריכלים של איטליה. הארמון הושלם סופית ב1982 כאשר מטיילים בארמון חוזרים אל המאה ה17 בשיא תפארתה. תמונות מרהיבות על הקירות ושולחנות ערוכים בטרקלינים מפוארים.SA642המטייל מרגיש כמו מלך לשעה. אחד מאורחי הארמון המפורסמים הוא נפוליאון. הקיסר נפוליאון לן בארמון לילה אחד וכמובן אפשר לראות את המיטה בה ישן. הארמון והגנים יוצאי דופן ביופיים מומלץ להציץ בתמונות שצילמתי וגם בסירטונים.
באי עצמו מספר מסעדות וגם שוק מזכרות. המזכרת הנמכרת ביותר כאן היא בובת פינוקיו. אחרי שנהננו מהנוף ומהאוכל האיטלקי בדרך כלל ממשיכים למילאנו בירת האזור או מסיימים את הטיול וטסים לארץ. הארמון מרוחק כ20 דקות נסיעה משדה התעופה מלפנזה.כתב עופר בן דוד בעקבות טיול פנויים פנויות של עופרים לצפון איטליה. בעופרים מתמחים בטיולי פנויים פנויות לחו”ל טיולי צעירים וטיולים לאקדמאיים פנויים.
להתראות בטיול הבא.

SA661