כל אחד והמקצוע שלו: רואים את זה בכפות הידיים - עופרים

כל אחד והמקצוע שלו: רואים את זה בכפות הידיים

נופשון לסינגלס – ים המלח במלון אואזיס 25-27.6.20
21 במאי 2020
טיול לשבת:קטיף דובדבנים בצפון הגולן 6.6.20
28 במאי 2020

כל אחד והמקצוע שלו: רואים את זה בכפות הידיים

מי לא היה רוצה לקום בבוקר עם חיוך ועם הידיעה שהוא יוצא לעבוד במקום האהוב עליו בעבודה שהיא התשוקה שלו? לאונרדו דניאל בוחן את כפות ידיהם של שני מדריכי טיולים כדי לבחון האם קיימים קווים דומים שמחברים בין אותם בעלי מקצוע וכיצד המסקנות יכולות לסייע לאחרים להבין איזה מקצוע מתאים להם

כולנו רוצים לעסוק במקצוע שיעשה אותנו מאושרים, שנקום בבוקר עם חיוך ומלאי תשובה לעשות את מה שאנחנו אוהבים. מקסים לראות אנשים שאוהבים את עשייתם ושיש להם תשוקה גדולה למקצוע שלהם. באותה נשימה מעציב לראות כאלה שהתפשרו בחייהם על משהו שלא מרגש אותם או אפילו מדכא אותם וממשיכים לעסוק בזה כי אין ברירה, וכי עדיין לא מצאו את ייעודם האמיתי.

מרגשת יותר הידיעה שהייעוד של כל אחד ואחת מאתנו נמצא יותר קרוב ממה שאתם חושבים. הוא כתוב בכפות הידיים. בקווים, במרקם, בגבעות, באצבעות ובטביעות האצבע.

אנשים שעוסקים בתחומים דומים ושמרגישים תשוקה בעשייתם, לרוב יהיו בעלי מרכיבים דומים בכפות ידיהם, כי לכל עבודה ותפקיד נדרשים רכיבי אישיות מסוימים, ואלה באים לידי ביטוי בכפות הידיים. אתגר מעניין הוא לבחון את ידיהם של בעלי מקצוע שונים, בעיקר כאלה שנלהבים ואוהבים את עבודתם, על מנת לזהות מרכיבים שמחברים בין אותם בעלי מקצוע.

איסוף המידע מאפשר ליצור מאגר נתונים של מאפיינים שתואמים את אישיותם של אנשים לפי תחום העיסוק ובכך לסייע לאלה שעדיין לא מצאו את ייעודם המקצועי ולכוונם נכונה לפי הנתונים האישיותיים והיכולות שנשקפים מבעד לכפות ידיהם.

טרם משבר הקורונה פגשתי מספר מדריכי טיולים שאוהבים את הארץ, אוהבים את עבודתם ואת המגע הקרוב עם הקהל, והמקצועיות וההכלה הרבה שלהם מעניקה למטיילים הרגשה שיש על מי לסמוך ושאיתם כיף לגלות את ארצנו הקטנה.

ביקשתי לבדוק את כפות ידיהם על מנת לבחון האם ישנם מאפיינים משותפים שמחברים ביניהם, ואכן מצאתי שהן דומות במרכיבים רבים המשקפים תכונות שנדרשות לכל מדריך טיולים מוצלח, כמו אישיות פתוחה, בעלי כושר ביטוי והכלה, אופטימיות, נתינה, אחריות ועוד.

כפות הידיים הן של מדריכי הטיולים עופר בן דוד, מדריך ותיק, מנוסה ואוהב אדם, בעל חברת טיולים לרווקים ורווקות, ובלה מלאך, מדריכה במוזיאון במזכרת בתיה, בעל אישיות כובשת ואהבה רבה למקצוע.

מקצוע בכף היד: מדריכי הטיולים

  1. מרקם יד רך – מלמד על יכולת לשמוע את האחר, לקלוט מידע מהסביבה ולהיות פתוחים למסרים שבאים מן החוץ ומאנשים אחרים, ולאפשר למידע הזה להיכנס ולהתחשב בו. בתור מדריכי טיולים התכונה הזאת מאוד רלוונטית על מנת להיות פתוחים לשאלות הרבות של האנשים, להפגנת אמפטיה, להתאמת ההסברים לצרכי הקבוצה בצורה גמישה, וללמוד תמיד חומרים חדשים בראש פתוח.

  2. גבעת ונוס מלאה – מלמדת על יכולת הכלה ונתינה, אנרגיה פיזית טובה שדרושה לעבודה בשטח ומול קהל. להיות מדריך זה לא רק להעביר חומר אלא להעביר חומר באהבה במהלך שעות רבות, תוך שמירה על רמת אנרגיה אחידה במהלך כל הטיול, וזה מה שגבעת ונוס מלאה מאפשרת.

  1. קו הלב הרחב – מאפיין את שני המדריכים ומלמד על פתיחות רגשית גבוהה, רצון להיות בקרבת אנשים ולהרגיש את אותה קרבה והערכה. קו הלב הרחב משדרת לאנשים שסביבם שהם יכולים להתקרב בלי חשש, ושתמיד יתקבלו בברכה.

  2. אצבע האמה הגבוהה והישרה – מגבירה את חוש האחריות, הרצינות והביקורת העצמית, תכונה חשובה כאשר תחת אחריותם מספר רב של אנשים בשטח, דבר המצריך תכנון נכון, אחריות על ביטחונם של האנשים ושימת לב לפרטים.

  3. אצבע זרת גבוהה וישרה – מאפיין המקנה להם יכולת ביטוי מצוינת, תכונה הכרחית לכל מדריך טיולים, וביטחון עצמי כשנמצאים מול קהל. האצבע הישרה מעידה על יושר אינטלקטואלי ושמירה על דיוק במסירת הפרטים.

  4. הגבעה מתחת לאצבע המורה, הנקראת גבעת יופיטר, היא מלאה וגמישה – מאפיין המקנה להם יכולת הובלה והנהגה, אופטימיות, ערכים ואידיאלים שהם נאמנים להם ושאותם הם יכולים להעביר ולשקף ללקוחותיהם.

  5. אצבע אגודל חזקה וגבוהה וגם אצבע מורה חזקה – שני אלה מקנים להם ביטחון, יכולת ביצוע, תכנון נכון, ודבקות בעמידה ביעדים שנקבעו מראש. זה מאפשר להם בתור מדריכי טיולים לעמוד במסלול שנקבע ובזמנים מבלי להיות מושפעים יתר על המידה מבקשות וגחמות של מטיילים, ובכך לשמור על ההנחיות בצורה נכונה.

  6. לשניהם יש פיצול בחלק התחתון של קו החיים לכיוון מרכז כף היד – הדבר מלמד על הצורך בעיסוק במקצוע שמשלב שהייה מחוץ למשרד, עבודת שטח ונסיעות.

עכשיו, אחרי תקופת הקורונה שהייתה לא פשוטה עבור כולנו קשה, הגיע הזמן לצאת ולטייל בשבילי הארץ וללמוד על ההיסטוריה, המסורת והמאפיינים של כל מקום ומקום.

הכותב: לאונרדו דניאל   – מומחה לכירולוגיה אבחונית ופסיכו-דיאגנוסטית לקריירה ויחסים. אבחון-הכוונה-העצמה