חוויות מהטיול לילה מכושף 3/9/04 - עופרים
הטור של טל : גן העדן האבוד 07/05/05
10 ביולי 2016
חוויות מטיול אופניים בניצנה 29/11/03
10 ביולי 2016

לילה מכושף- טיול מושלם (3/9/04)

בטיולי עופרים השתתפתי מס’ פעמים בלתי מבוטל, אך הפעם זה היה פשוט מהמם. טיול-לילי לאור ירח מלא, לאורכו של נחל בוקק אשר בו זורמים מים מתוקים במדבר היבש- הינו שילוב מנצח. ההליכה בנחל פרצים, לאור פנסים אישיים, והביקור במערת הקמח הענקית שבתוכו- הוסיפו לטיול נופך הרפתקני במיוחד. הקומזיץ אשר החל בחצות הליל, בפתחו של נחל פרצים, נמשך כ-3 שעות. בתחילה, שתינו יינות ומשקאות קלים ובהמשך זללנו תפוחי אדמה ובצלים צלויים אשר הגיעו הישר מן המדורה. פתחנו בשירים וריקודים סביב ללהבות, בליווי דרבוקה שגם אותה עופר לא שכח. לקינוח, שתינו תה חם וטעים המתובל כהלכה בנענע טרייה. למותר לציין, האווירה הייתה שמחה ועליזה, רומנטית, ובלתי נשכחת. ישר כוח לעופר!!!
ד”ר משה בלס

חוויות מטיול הלילה למדבר יהודה.

עופר שלום,
רציתי להודות לך על הטיול המדהים שהיה ב- 4/9, טיול הליל ירח במדבר, היה ממש מדהים! ההליכה בחשכה עם הפנסים בלבד, הנוף המרהיב ועוצר הנשימה שסביב, היה ממש מיוחד. המדיטציה המופלאה שעשינו לקול הנחל השוצף סביב היה פשוט קסום. גם אלה שלא התחברו בהתחלה לכל המדיטציה, החדשה עבורם, הודו כי הצליחו להתחבר לשלווה הזו של המקום, ולמדיטציה עצמה.
הקומזיץ ותפוחי האדמה שהכנתם לנו, החזירו אותנו לימי הילדות הטובים. הדרבוקה שהביא איציק הוסיפה לא פחות שמחה לערב, הריקודים של סיגל והשירה של כולם עשו את האווירה פשוט כייפית. היו חבר’ה ממש נפלאים ואני אישית מאוד נהניתי. במיוחד כשזכיתי במשחק ה”חבילה” וקיבלתי מתנה ליום ההולדת שלי… J
זו הייתה חוויה מופלאה ועל כך אני מודה לך. זהו טיול שלישי שאני נוסעת עם חברת עופרים, ובכל טיול אני נהנית יותר, מהאווירה הצעירה והתוססת ומהמסלולים עצמם של אותם טיולים, אמשיך כמובן לטייל עם חברתכם, המשיכו כך, יישר כח!

מירה קלדרון

טיול לילי מכושף במדבר יהודה 3/9/04

זה התחיל בשעת השקיעה.הגענו לחוף מדרום לעין גדי כדי לצפות בביצי דינוזאור, בנטיף המלח שנוצר מגלים גבוהים בלילה סוער. תארו לכם גלים של מלח בגובה של יותר ממטר..
וכמובן צפינו בתופעה המדוברת ביותר בימים אלו באיזור- הבולענים. תופעה מסוכנת שמעידה על ההידרדרות באיזור…עצוב ומפחיד.. נקוה שיש לזה סוף טוב. משם לחוף עין גדי לארוחת ערב, ארטיק בקיוסק ולמסלול הראשון- נחל בוקק. אחרי שראינו שהפנסים עובדים- השתמשנו בהם להאיר את השירותים של הבנות בחוףאפשר היה להתחיל את המסלול. רגע- לא לזוז! הוראות בטיחות מעופר- “לא לעבור אותי” “לא ללכת אחרי המאסף” “לא ללכת לשירותים” “לא ללכת ימינה/ שמאלה“..
עופר- מותר לנשום?
התחלנו את המסלול הקסום בנחל הברכהנחל בוקק. איזו חוויה מרעננת..נחל זורם באמצע הערב והחום..35 מעלות בלילה! אחרי הטיפוס על המדרגות הרטובות והמחליקות- והיו כאלה שהרגישו את זה הגענו לסלע גדול ולבן, כיבינו פנסים כדי להיות בחושך, בשקט, לשמוע רק את המדבר בלילה ואת הנחל שעובר לידינו.
מי שרצה התקלח והתרענן..כמוני למשל. אפשר היה גם לטעום מהמים- הרי זורם שם סלניום- מינרל הנעורים הנצחיים. מי שרצה שכב על הגב והקשיב למדיטציה של אביב והתחבר לאור הפנימי, לשקט…. אחרי שהתרעננו, הוארנו גם באור הירח והתחברנו לאהבה- חזרנו לכביש כדי להמשיך הלאה לתוך הלילה לתחנה הבאה- הר סדום: מערת הקמח ונחל פרצים. בכניסה למסלול האוטובוס שייט בדרך לא דרך מצד לצד ממש כמו ספינת המדבר.בכניסה למערה השעה היתה כבר 23:00 -בדיוק הזמן לשמוע את הסיפור על האבן הכחולה..סיפור יפה עם מוסר השכל. הפנסים דולקים הוראות הבטיחות ברורות וקדימה- השיירה עוברת. נכנסים למערהחווים קצת את חיי העטלפים בלילה מתמלאים בקמח ויוצאים אחרי הליכה ארוכה כמו יציאת מצריםלקומזיץ שהכין עבורנו אביב. מה לא היה שם? דרבוקה, שירים, ריקודים, יין, וודקה ,תפוחי אדמה ובצלים, תה בדואי- צריך יותר מזה? החאפלה דיברה בעד עצמה.
חזרנו הביתה.. רגע לא כ”כ מהר- צריך גם פקק קטן ב3 בלילה בים המלח?! כן. טורבינות ענק חוסמות את שני הנתיבים ואי אפשר לעבור ניידת המשטרה לא מרשהנו מה לעשות- זה הקצב בים המלח..איטי..
חזרנו הביתה בדיוק לפני הזריחה (עטלפים או לא?) עייפים, מקומחים, מפוייחיםאבל… מכושפים!!!
תודה לעופר על הארגון והביצוע.אחרי הכל לילה במדבר דורש הרבה ארגון ואחריות..
תודה למאבטח צהלי! בהחלט היית נחוץ שם! תודה לאביב על הקומזיץ
תודה לדוד הנהג על הסבלנות ואורך הרוח וכמובן הערנות!
להת’ בכישוף הבא….

סיגל סייג