זמן סליחות זמן לשינוי - עופרים
מלחמת יום כיפור שלי
10 ביולי 2016
הכרויות אקדמאים
10 ביולי 2016

זמן סליחות – זמן לשינוי

בכל שנה בסוף חודש אוגוסט ובתחילת ספטמבר מופיעים טיולי הסליחות. היום, בשנת 2021, זהו טרנד ידוע מראש. בעופרים יש טיולי סליחות משנת 2000. עם השנים למדנו לתת למטייל את הכלים ליצור את השינוי. בעופרים הרעיון הוא לטייל, להנות וגם להכיר. הדרך לצאת מהלבד אל הזוגיות ארוכה. נכון להתחיל אותה בטיול סליחות.
לפי לוח השנה היהודי כבר בט”ו באב יש תחילתו של שינוי באוויר. מתאריך זה תש כוחה של חמה. השינוי שבתחילתו לא מורגש כי אנחנו חיים בעולם של חשמל ומזגנים קיים.

זה הזמן להתחיל לשנות גם אצלנו. מא’ אלול לפי הספרדים מתחילים את הסליחות. בעבר השמשים היו דופקים על דלתות בתי היהודים מעירים אותם ומאיצים בהם להגיע לבית הכנסת וכך כל הבנים במשפחה מקטן ועד גדול יצאו לתפילה. לפני עלות השחר זה הזמן להיות עם עצמך זה הזמן להחיל חשבון נפש זה הזמן לבדוק איפה הוחטאה המטרה.

בעולם הפנויים “התחושה” היא שאם אין זוגיות יש מטרה שהוחטאה. התפיסה שעומדת מאחורי רעיון הסליחה היא שיש כאן הזדמנות לתיקון. לא מדובר בהלקאה עצמית הרעיון הוא לזהות מהו הנתיב הנכון לך. לראות איפה היה שינוי לא רצוי במסלול ולתקן. לחזור לכיוון הנכון להתמקד במטרה. כשעושים את אותו הדבר כל הזמן מגיעים לאותם התוצאות.

כאן ועכשיו באה היהדות ואומרת עצור רגע את קצב החיים המטורף. הסתכל אחורה עשה חשבון נפש. סדר מחדש אIMG_5367ת תוכנית העבודה שלך ותתחיל מחדש נקי. אחרי. שעשית סדר מגיעים לראש השנה. החג שכל הפנויים והפנויות מפחדים ממנו. בראש השנה מתבצע טכס סימלי טכס שאומר זה הרגע שהכל מתחיל מחדש. עכשיו נזרע את הזרעים להתגשמות החלומות שלנו. ומתחילים עם לחם טבול בסוכר ממשיכים בתפוח בדבש.

השאיפה שנה טובה ומתוקה, שנה של הגשמת משאלות שנה של זוגיות. אצלנו בעופרים מדגישים את התהליך וטיול הסליחות שלנו מאפשר להתחיל שינוי.

שנה טובה
עופר בן דוד