חוויות מטיול לצפון יוון וסלוניקי יוני 2011 - עופרים
10 ביולי 2016
חוויות מטיול סליחות 24/09/09

חוויות מטיול לצפון יוון וסלוניקי יוני 2011

נסענו עם עופרים טיולים בין ה5-9/06/11 לצפון יוון נחתנו בסלוניקי בשעות הבוקר,טסנו עם אגיאן איירליינס טיסה מהירה ושרות אדיב. שדה תעופה קטן ויש בו חנות אחת של דיוטי פרי. יצאנו מהשדה היישר לסיור בסלוניקי. ביקרנו במוזיאון היהודי, המוזיאון מספר את סיפור הקהילה שמנתה 50,000 יהודים. בנמל סלוניקי היו תקופות שלא עבדו בשבת מרבית היהודים הושמדו בשואה. הביקור במוזיאון מרתק.

המשכנו לסיור בעיר בין המגדל הלבן פסלו של אלכסנדר מוקדון וכיכר אריסטוטלס. לאורך החוף שדרת בתי קפה והם תמיד מלאים בהמוני יוונים, ממש עיר ללא הפסקה. באזור כיכר אריסטוטלס יש הרבה טברנות שם מתרכזים התיירים שרוצים לראות את יוון האחרת. היה מעניין בעיני להסתובב בין הטברנות ולשמוע מוזיקה יוונית. בטברנות שותים אוזו אבל בבתי הקפה המשקה הלאומי הוא פרפה שוקולד-קפה קר עם הרבה סוכר ממש מעדן.
סיירנו גם בעיר העתיקה עברנו שער ניצחון רומי וכנסיה מעניינת, הרחובות בסלוניקי סואנים מאוד נהג האוטובוס שייט בביטחה בין המסלולים. רוב הרחובות חד סיטריים על הקירות כתובות גרפיטי ומדי פעם עוברות הפגנות ברחוב.
חוקי התנועה הם המלצה בלבד עבור היוונים , לא עוצרים באדום למרות שהייתה נוכחות של שוטרים ברחובות. כשחוצים כביש כדאי להיזהר ולא לסמוך על הרמזורים.עלינו לעיר העתיקה וצפינו על העיר והנמל ועל השקיעה.
עייפים הגענו למלון “קפסיס סלוניקי” המלון ממוקם המרחק 20 דקות הליכה ממרכז העיר בקומה ה-7 יש בריכה, השרות אדיב, בחדר האוכל שפע של אוכל מכל טוב יוון.בחזית המלון הפונה לרחוב הראשי יש רעש ולכן מומלץ לבקש חדרים פנימיים, כיום עובדים בצמוד למלון על בניית רכבת תחתית,לאורך הרחוב הראשי מתנהלת העבודה בעצלתיים בהרבה מקומות רואים שמתחת למפלס הרחוב יש שרידים עתיקים.
בערב יצאנו שוב רגלית למרכז העיר סלוניקי עיר מדהימה בלילה , מרכז העיר מואר בתי קפה והטברנות מלאים תחושה של עיר תוססת וגועשת וממש כייף להיות בה.אצלנו בקבוצה של עופרים נשבר הקרח ומטיילים שהכירו כבר בתוך הקבוצה הסתובבו לבד או בקבוצות קטנות.

יום 2
קמנו מוקדם בבוקר ליום החצי האי חלקידיקי . נסענו לאורכה של לשון יבשה ומשני הצדדים הקיף אותנו ים, מכל עבר מפרצים וים כחול בכל גווני הצבע הכחול. מדי פעם עברנו בין כפרי דייגים וכפרי נופש ונופים שהזכירו את חוף דור רק לאורך עשרות קילומטרים.במפרץ קסום עלינו לספינה לשייט מרתק לעיירה ציורית שם הסתובבנו בסמטאות הרגשנו את יוון במיטבה. הספינה שלנו הטילה עוגן בין ספינות דיג ואני אהבתי כל רגע המשכנו לתצפית על אי הצבים והאכלנו שחפים ממש מחזה סוריאליסטי. מוזיקה יוונית מתנגנת ברקע הספינה משאירה שובל לבן בים ומעלינו עשרות שחפים.

יום 3
ביום השלישי התמקדנו במרכז יוון נסענו דרך קניון טמפי עצרנו להצטלם למרגלות האולימפוס ומשם המשכנו לעיירה ולוס עיר יפהפייה בנמל עוגנות ספינות ואוניות מכל הסוגים.בתי קפה מלאים ביוונים והכנסיות היפות ריקות בעיר היו תיירים רבים ואווירה חגיגית. מולוס עלינו לכפר מיוחד קרמניצה הכפר נמצא בהרים מעל מפרץ ולוס הנוף עוצר נשימה. בשלב מסויים הכביש נגמר ומתחילים ללכת ברגל. בכפר הזמן עצר מלכת שיירת סוסים רתומים עברה לידנו. מסביב זורמים מי מעיינות בתעלות ובמרכז הכפר עצי דולב עתיקים בני מאות שנים. הכפר עצמו ממוקם בלב היער כשמגיעים לכאן מבינים איך נוצרה המיתולוגיה היוונית ומאיפה הגיעו הנימפות והאלים. תחושה של ריחוף אמיתי. נסענו חזרה למלון בקניון טמפי, גילנו מקבצים של שושן צחור.

יום 4
היום הרביעי הוקדש למטאורה זהו אתר מורשת עולמי מוכרז. הנסיעה היתה ארוכה אבל היה כדאי כבר מרחוק ראינו את ההרים המשוננים נוף שמזכיר את הרי הדלומיטים באיטליה טיפסנו עם האוטובוס לגובה של כ- 500 מ’ וראינו את המנזרים התלויים. ביקרנו באחד המנזרים הנוף עוצר נשימה ולא מובן איך בנו את מנזרים הללו הם ממש תלויים באוויר , לא הפסקנו לצלם.ירדנו למטה לקלמבקה עיר מדהימה עם מזרקות מים בכל פינה מסעדות וחנויות מזכרות לתיירים משם חזרנו למלון. בערב שוב יצאנו לבילוי בסלוניקי באחת הטברנות.

יום 5
השכם בבוקר אכלנו ארוחת בוקר וחזרנו הביתה. נהננו מכל רגע אהבתי מאוד את ההדרכה של ניסים המדריך שהיה גם תקליטן והשמיע לנו מוסיקה יוונית גם באוטובוס.
התחברנו בטיול ואפילו נוצרו 3 זוגות מחכה כבר לטיול הבא עם עופרים.