חוויות מהטיול תבלינים באהבה - עופרים
חוויות מטיול צלילים במדבר
10 ביולי 2016
המלצה לטיול בבאר שבע
10 ביולי 2016

חוויות מהטיול “תבלינים באהבה” 25/07/03

I
ביום קיץ חם נסענו צפונה החזאי דיבר על 30 מעלות בצל ,אנחנו באוטובוס הממוזג נוסעים לאורך החוף ונהנים מהנוף. הנוף מתחלף ואנחנו בלב יער אלונים ,יער מדהים ביופיו. בלב היער כמו באגדות נראו בתי טירות של כפר גרמני ממש כמו מסע במנהרת הזמן הלוקח אותך היישר אל המאה ה-19 זוהי בית לחם הגלילית,אי של שלווה ירוקה .בין בתי הטירות ממש בסוף המושבה מסתתר המשק של משפחת ציטרשפילר.
משב רוח מרענן מקדם את פנינו כבר לא צריך מזגן, ריח משכר ולא מוכר עלה באפנו… פתאום מופיע אבי איש חייכן שמזמין אותנו להיכנס להיכל. ההיכל הוא אוהל ענק בין ערימות קש פזורים כיסאות מולנו היער ובקצה האוהל מתחילות ערוגות הבושם.
התיישבנו בנחת וכבר מגיעים מגשים עם תה צמחים אנו לוגמים ואבי מתחיל לספר…
התבלינים הם בעצם צמחי מרפא לכל תבלין תכונות ייחודיות.
הידעתם שהכמון אנטיספטי וגם עוצר דימומים?
אבי מספר על החוויג’ שהוא מקבץ תבלינים שכל סבתא תימניה נותנת לנכדיה, מספר על תבלינים ומרקחות מהודו,על הסטיביה שהיא ממתיק מדרום אמריקה,על גלולה נגד הריון המגיעה היישר מיערות דרום אמריקה ומי שלא מאמין אבי גם מראה ,נותן למשש וגם לטעום והכל בשידור חי.
הריח באוויר משכר…. אבי כבר רוצה להראות לנו את הערוגות אבל לנו יש שאלות ואבי תבלינאי דור שלישי מספק תשובות המפגש מרתק. אנחנו ממשיכים לערוגות מבינים מהו מקור הריח הממכר,תערובת של אזוב ואיזוביון,לוונדר ,סטיביה ופיגם והכל נמצא שם באדמת הגליל וצומח בהרבה אהבה.
פגשנו גם את בני משפחת קוטין משדמות דבורה,שמענו הרצאה מאלפת ע”י גרפולוג ביער בית קשת.
עופרים מתמחים בארגון טיולי נושא רבים ומרתקים,טיולי מודעות וטיולים למטיבי לכת.
אתם מוזמנים לצאת מהמזגן להתחבר לאמא אדמה לא רק ע”י דמיון מודרך גם במציאות לגעת להריח לחזור אל הטבע.
להתראות בטיולי עופרים….